Zonder enige zorgen je zoekmachine optimalisatie uitbesteden. Dat is het droom van elk bedrijf. Vaak zien we toch dat bedrijven het moeilijk vinden om werkzaamheden los te laten. Logisch natuurlijk. Je wilt er namelijk zeker van zijn dat je investering ook wat oplevert. Vandaag leggen we uit waarom het uitbesteden van je zoekmachine optimalisatie een hele verademing is en dat je je eigenlijk nergens zorgen over hoeft te maken.
De keuze van een betrouwbare SEO-partij
Door het uitbesteden van je zoekmachine optimalisatie, kun je zelf de focus leggen op je core business terwijl de leads voor je geregeld worden. Als wij het hebben over zoekmachine optimalisatie dan spreken wij over SEO. Zo ook in deze blog. Wat we veel zien is dat bedrijven (nog) niet beschikken over de juiste kennis. Er is meestal wel iemand die wat weet van het schrijven van websiteteksten, maar qua techniek en linkbuilding is er meestal geen kennis in huis. Met als gevolg dat de resultaten ook uitblijven. Daarnaast beschikken ze ook niet over de juiste ervaring om kansen in de branche te ontdekken. Toch gaan ze zelf aan de slag met SEO. Uiteindelijk merken ze dan dat zoekmachine optimalisatie toch een aparte tak van sport is. Vandaar dat het inschakelen van een betrouwbare partij juist zo’n goede optie is.
Een betrouwbaar SEO bedrijf kan jouw bedrijf helpen om online (verder) te groeien. Deze partij helpt je om je merknaam en je online aanwezigheid te versterken. Zo’n partij beschikt namelijk ook over verschillende tools, waardoor het herkennen en het benutten van kansen geen probleem zal zijn.
Waarom is het uitbesteden van je SEO belangrijk?
Je zult wel denken “Logisch dat jullie zeggen dat het uitbesteden van de SEO belangrijk is. Jullie verdienen hier geld mee.” Dat is zeker waar. Natuurlijk preken we ook een beetje voor onze eigen parochie. Er zal toch brood op de plank moeten komen ;). Maar we willen oprecht dat bedrijven op de juiste manier omgaan met SEO. Niets maakt ons ongelukkiger dan het zien van slecht of matig uitgevoerde SEO.
Besteed je SEO uit aan een betrouwbare specialist. Zo kun je er zeker van zijn dat dit op een specialistische manier wordt uitgevoerd. Waarom is dit dan belangrijk? Omdat door een specialist kansen opgemerkt en opgepakt worden, die je zelf over het hoofd zou zien. Met de focus om met de juiste zoektermen hoog in de rankings van Google te verschijnen. Hoog staan in Google met relevante zoekwoorden betekent meer omzet. Daarom is het uitbesteden van je SEO belangrijk voor je bedrijfsportemonnee.
Beslis waarom je een SEO-bureau in moet huren
Voordat je een keuze maakt voor een zoekmachine partner is het belangrijk om te bedenken waarom je een samenwerking aan wilt gaan met deze specialist. Om dit proces iets eenvoudiger te maken, hebben we een handige lijst opgesteld. In deze lijst komen redenen terug wanneer het handig om zaken te doen met een SEO-bureau.
- Je hebt nog geen website.
- Je hebt een website, maar je krijgt nog geen bezoekers.
- De website is aanwezig, maar deze is nog niet SEO of social media vriendelijk.
- Je bent ervan overtuigd dat je online aanwezigheid (autoriteit) verbeterd moet worden.
- Het vinden van nieuwe klanten door middel van een nieuw platform (zoals de smartphone).
Waar vind je deze partij?
Hoe vind je het beste bureau dan? Het is natuurlijk een open deur, maar als de zoekmachine optimalisatie specialist niet online vindbaar is, dan is dit waarschijnlijk niet de juiste partij. Je moet het zo zien: je laat iemand zonder zwemdiploma ook geen zwemles geven. Het kan wel, maar de kans op resultaten (in dit geval het behalen van een zwemdiploma) zal lager liggen. Wij adviseren daarom ook: Ga vooral Googlen op verschillende zoekwoorden. Denk bijvoorbeeld aan onderstaande zoekopties:
- SEO uitbesteden
- SEO specialist
- SEO optimalisatie
- SEO bedrijf
Bedrijven die hoog op de eerste pagina verschijnen, hebben al tijd en geld geïnvesteerd. Hierdoor laten ze zien dat ze serieus omgaan met SEO. Deze partijen laten ook zien dat ze bezoekers door middel van SEO kunnen realiseren. Dit betekent dan ook dat ze de gewenste bezoekers voor jou kunnen realiseren.
Een ander alternatief is om aan vrienden, familie en of kennissen te vragen of dat ze een goede partij kennen. Deze partijen hebben dus al indruk gemaakt op een vriend, familielid en of kennis. Waardoor je op een betrouwbare manier aan de gewenste informatie kan komen. Vervolgens kan je altijd nog even Googlen op de desbetreffende partij.
Op welke manier beoordeel je een partij?
Waar let je op bij het maken van een keuze? Elk bedrijf kan verschillende criteria hebben. Belangrijk hierin is dat je vooraf een lijst opstelt. Met deze lijst kun je eenvoudig verschillende SEO-partijen beoordelen. Wij helpen je graag met het vaststellen van criteria voor jouw lijst.
- Vermijd partijen die onrealistische beloftes maken.
- Ga op zoek naar een partij die transparant is over haar/zijn werkwijze.
- Vraag of dat ze een SEO-scan voor je website willen uitvoeren.
- Kom in contact en ga in overleg.
Door deze lijst krijg je een beter beeld van de partij, waardoor het kiezen voor de juiste partij een stuk gemakkelijker wordt.
Wat moet je vooraf weten over SEO?
We hebben je al flink wat handvatten gegeven. Met deze handvatten kun je jouw zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een betrouwbare partij. Toch is het handig dat je al een bepaalde basiskennis hebt. Het is moeilijk om alles in een boogartikel mee te nemen, daarom hebben we een artikel geschreven waarin we meer vertellen over SEO, je vindt deze hier: https://www.heers.nl/waarom-seo/
Nu je weet waarom SEO zo belangrijk is, is het verstandig om te gaan voor de lange termijn. Zoekmachine optimalisatie kost tijd. Het kan soms wel maanden duren, maar dat levert online in de meeste gevallen wel de beste en de meeste leads op. In de ene branche zijn bijvoorbeeld meer concurrenten aanwezig dan in de andere. Hierdoor is het moeilijk om een indicatie geven over wanneer je daadwerkelijk resultaten gaat zien. Ons advies is om een gedegen SEO-strategie op te stellen en daar mee door te blijven gaan, meestal kun je na 3 maanden al serieuze resultaten zien.
De cijfers liegen niet
Nog niet iedereen is zich hier bewust van, maar het voordeel van het internet is dat nagenoeg alles meetbaar is. Door middel van statistieken en rapporten kunnen gegevens gemeten en gemonitord worden. Denk aan websitebezoekers, de tijd die ze besteden op de website, welke pagina’s bezocht worden en natuurlijk nog veel meer. Uiteindelijk kun je ook goed evalueren aan de hand van de cijfers.
Wij hopen dat het uitbesteden van de zoekmachine optimalisatie geen problemen meer met zich meebrengt. Mocht je meer informatie willen over wie wij zijn en hoe wij te werk gaan? Je bent van harte welkom om bij ons een lekkere kop koffie te komen drinken. Je mag ons natuurlijk ook bellen en mailen. In ieder geval veel succes met het optimaliseren.