Een prachtige website, alle denkbare Social Media kanalen geïntegreerd en voorzien van dezelfde huisstijl. Klaar voor duizenden bezoekers en tientallen conversies ….., toch? Waar (in online termen) al eeuwen geleden ‘Content is King’ het credo was, geldt dat onverminderd in dit tijdperk van sociale media. Bezoek genereren(traffic) is al lastig, bezoekers vasthouden (retentie) is al een stuk lastiger en conversie is al helemaal een uitdaging.
Traffic
Zo’n beetje het belangrijkste criterium voor Google is content. relevante keywords, webteksten, regelmatig nieuwe content etc.
Retentie
Geef bezoekers een reden om terug te komen! Waarom zouden bezoekers regelmatig op je website terugkomen als je maar 2x per jaar nieuwe content op uw website plaatst. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor Social Media zoals je Facebook bedrijfspagina, uw LinkedIn groep of uw Twitter account. Zonder nieuws geen volgers …..
Conversie
De grootste online uitdaging is conversie. Hoe zorg je ervoor dat uw bezoekers daadwerkelijk overgaan tot een door jouw gewenste actie? Conversie is niet zoals velen nog steeds denken ‘iets online kopen’ maar kan ook bijvoorbeeld het downloaden van een pdf, het invullen van een formulier of het delen op Facebook en Twitter zijn. Content is belangrijk voor conversie, geef je bezoekers de informatie, die ze nodig hebben om over te gaan tot de gewenste actie. Denk hierbij aan uitvoerige productinformatie, wat je doet met persoonsgegevens, beeldmateriaal etc.
vacuumsaver.com/internet-pharmacys-that-delivers-legaly-quickly/