Heerlijk zo’n eigen blog om af en toe even m’n mening te kunnen delen. Mensen, die mij een beetje kennen of volgen, weten dat ik niet zo’n fan ben van die 14 miljoen trainers en coaches die Nederland rijk is.
De laatste tijd zie ik weer veel zzp’ers langskomen op social media, die geen enkele noemenswaardige case op hun eigen website hebben staan, maar wel even andere ondernemers tips gaan geven hoe ze met hun planning, onderneming en marketing om moeten gaan. Laat eerst eens zien dat je zelf echt iets kan? Of is dat tegenwoordig teveel gevraagd?
Ik ben zelf nogal van het ‘practice what you preach’ dus zorgen we er bijvoorbeeld voor dat we met Heers zelf goed scoren in Google. Dus ik vind dan ook een beetje dat je als trainer / coach eerst maar eens moeten laten zien dat je het zelf kan..
Je ervaringen als ondernemer delen
Los van de mislukte ondernemers die dan maar coach / trainer worden zijn er natuurlijk ook ‘succesvolle’ ondernemers die kennis delen. Natuurlijk is het mooi om je ervaringen als ondernemer te delen met anderen zodat die er wat van kunnen leren. Tegenwoordig lijkt het alleen steeds dat het delen van die ervaringen voornamelijk in het teken van zelfprofilering staat. Een gekunstelde poging om als autoriteit over te komen, wat dan hopelijk weer leads voor je onderneming oplevert.
Het oprechte is soms enorm zoek mensen ….
Bedrijven die openlijk op zoek gaan naar hun ‘why’ enzo …
Prima dat je jezelf als bedrijf opnieuw uit wilt vinden, ik snap dat je na 5 of 10 jaar niet meer hetzelfde bent als toen je als klein bedrijf begon, maar je ‘why’ zou toch nog steeds hetzelfde moeten zijn? Bij Heers is de basis altijd passie voor traffic en conversie geweest. Maar we doen dingen wel anders dan 5 jaar geleden en sommige dingen die we toen deden doen we nu niet meer.
Moeten we dat allemaal op social media delen? Zitten onze klanten en prospects daar echt op te wachten of willen die gewoon iedere maand online Heersen met goede rankings in Google en meer online leads via de website en verkopen in de webshop?
Het lijkt allemaal wel ‘het nieuwe zenden’ …, kijk ons eens goed zijn …