Een C.V. en een LinkedIn profiel zeggen vaak niet alles. Na ruim 15 jaar in het online vakgebied kwam het idee in mij op om mijn online loopbaan eens op een andere manier te beschrijven. Van AltaVista tot Google+ en van microsoft frontpage tot WordPress.
1997: Het begin
Tijdens mijn stage ben ik destijds met een scanner en microsoft frontpage aan de slag gegaan om voor mijn stagebedrijf mijn allereerste website te bouwen. In diezelfde tijd ontdekte ik dat er websites waren, die met banners veel geld verdienden. In die tijd betaalden bijna alle adverteerders nog per view i.p.v. klik of commissie.
Naast mijn studie en stage 2 websites gemaakt en via zoekmachine optimalisatie snel laten groeien tot respectievelijk 55.000 en 35.000 bezoekers per dag. Het merendeel van de bezoekers kwam tot stand via internationale linkbuilding. Ik heb in deze perdiode veel geleerd over adverteren en affiliate marketing, meer dan ik ooit in een training, cursus of opleiding had kunnen leren.
2000: Het begin van mijn officiële online loopbaan
Begonnen bij Bookmark (inmiddels opgeslokt door iProspect) in de destijds nog nieuwe media als junior consultant / projectcoördinator en medeverantwoordelijk geweest voor online trajecten bij Philips, Sony, Brabantia, VDO Dayton en Elvia.
In deze tijd werden we uitgelachen door deze partijen toen we vertelden dat er miljoenen via online shopping verkocht zouden gaan worden!!
Daarna nog een tijd als online consultant / project manager werkzaam geweest bij Concepts ICT in Breda waar ik in aanraking kwam met web content management systemen. Tijdens die periode werkzaam geweest voor Princess, Hulskamp, Spyker Cars en Politie Midden en West-Brabant.
2003-2010: Naar de grote jongens
Gefascineerd geraakt door web content management en gelokt door het grote geld ben ik in deze periode werkzaam geweest voor Sogeti en Atos. In deze periode ben ik voornamelijk met web content management en online marketing bezig geweest (systemen, advies, trainingen, project management).
2010 tot heden: M’n gevoel achterna
In deze periode voor mezelf begonnen onder de naam roderickvs. Ondanks een redelijke succesvolle start me nog 1x laten verleiden tot loondienst, maar hier werd ik als een idioot beschouwd toen ik begon over contentmarketing en social sales. Inmiddels is deze organisatie over op contentmarketing en hebben ze eindelijk in de gaten dat koude acquisitie niet meer werkt in deze economie. Gelukkig heb ik in mijn directe omgeving een paar gelijk geaarden online junkies / professionals gevonden en is Heers in het leven geroepen om bedrijven te helpen, die online echt iets willen presteren.
De toekomst?
Je weet het natuurlijk nooit, maar nog 30 jaar Heersen is niet ondenkbaar 😉