Veel SEO’ers beperken zich tot de rankings in de zoekmachines, maar kijken, kijken en niet kopen levert uiteindelijk niets op. Dus ik zorg niet alleen voor hoge rankings, maar ook voor een hoge doorklikratio (CTR) in de zoekresultaten door aantrekkelijke SEO titels. Eenmaal op de website monitor ik met diverse tools zoals Google Analytics en Hotjar het gebruikersgedrag en kijk ik samen met mijn klanten naar betere manier om de bezoekers te verleiden tot een gewenste actie: conversie.
Wat is conversie optimalisatie?
Conversie is eigenlijk iedere vooraf bedachte gewenste actie van je bezoekers. Er zijn verschillende conversiedoelen denkbaar. De bekendste zijn:
- een product kopen
- een formulier invullen
- inschrijven voor de nieuwsbrief
- iets downloaden
- content delen via social media
Met conversie optimalisatie kijken we hoe gebruikers reageren op bepaalde wijzigingen in de content, het design of bijvoorbeeld de navigatie van de website. Dit doen we om tot de meest verleidende website te komen en meer een meer bezoekers klant te laten worden.
Waarom ik je kan helpen?
In de afgelopen 20 jaar heb ik alle disciplines (behalve backend development) meegekregen. Ik kan daarom de gehele werking van een website als geen ander beoordelen en verbeteren. Zo weet ik bijvoorbeeld wat technisch mogelijk is en wat qua design en content werkt.