Aan het begin van mijn loopbaan (alles was nog in zwart en wit ;)) had ik enorm veel waardering voor strategen en reclame-boys. Prachtige moodboards en briljante verhalen, die keurig inspelen op de emotie van de ondernemer. Hoe meer ervaring ik kreeg hoe meer ik me daar tegen ging verzetten, met als resultaat een eigen bureau wat puur gefocust is op online resultaat: Heers.
Ook anno 2020 komen we nog ondernemers tegen die kapitalen uit hebben gegeven aan het webdesign en development van hun website of webshop. Of aan de zogenaamde online guru’s die verklaren dat je met een beetje copywriting of wat social campagnes slapend rijk kunt worden.
Vaak zijn ze zelf waanzinnig trots op wat opgeleverd is, maar nadat het nieuwe er een beetje vanaf is en de facturen betaald, komt het besef dat het vaak vooral een investering in het eigen ego was en weinig tot niets oplevert.
Dat besef brengt ze vaak (half wanhopig) bij partijen zoals Heers. Partijen die gaan leveren waar het echt om gaat: leads en omzet. Design, techniek en copywriting zijn hartstikke leuk en dragen ook zeker wat bij, maar zonder leadgeneratie via SEO en SEA ziet niemand je design of briljante teksten. Technische SEO en linkbuilding zijn wat dat betreft een veel betere investering voor ondernemers die (snel) resultaat willen.
Natuurlijk dragen design, techniek en goede webteksten bij aan de conversie, maar je kan pas conversie realiseren als je bezoekers hebt. Dat laatste wordt vaak vergeten in 1e instantie…, ondernemers laten zich nog te vaak verleiden tot ‘If you built is, they will come’ principe.
Nu ik ruim 20 jaar verder ben in mijn loopbaan, heb ik nog steeds respect voor strategen en reclame-boys, maar ben ik me wel gaan beseffen dat veel ondernemers beter gebaat zijn bij aanpakkers en partijen die gewoon echt keihard (online) resultaat leveren. Natuurlijk zijn er partijen die claimen beide goed te beheersen, maar in de praktijk blijken branding en leadgeneratie vaak door verschillende type mensen gedaan te worden en ieder bedrijf heeft vanuit zijn / haar DNA toch altijd een lichte voorkeur wat je altijd merkt in de aanwezige kennis.
Bij Heers hebben we enorm veel ervaring met zaken als webdesign, maar we Heersen echt als het gaat om het keihard leveren van leads en meer omzet. Alles gebaseerd op data en niet op mooie praatjes. Ik was in de kroeg en in het veld al niet zo goed in mooie praatjes. Resultaat is wat telt!