Voor de 2e editie van de International Ice Hockey Cup ben ik verantwoordelijk voor de online communicatie. De 1e editie werd vorig jaar gehouden in de Ziggo Dome in Amsterdam met deelnemers als de Detroit Red Wings, Kölner Haie, Krefeld Pinguine en Jong Canada. Dit jaar vindt het evenement plaats op 24 en 25 augustus in Ahoy Rotterdam.
Voor de 2e editie hebben naast de Krefeld Pinguine (Finalist 2012) ook de Nottingham Panthers al toegezegd te komen en beloofd het een nog groter spektakel te worden dan het 1e jaar.
Met deelnemende teams en supporters uit diverse Europese landen is online communicatie belangrijk met oog op informatievoorziening en ticketverkoop. De ticketverkoop loopt via TicketPoint en de website van de International Ice Hockey Cup wordt de basis voor de online communicatie en ticketverkoop.
Als partners voor de realisatie is gekozen voor Aditude Creative Agency (ontwerp) en Crossmedia Vision (ontwikkeling). De website moet de sfeer van vorig jaar uitstralen en mogelijke bezoekers het gevoel geven dat ze deze editie niet mogen missen. Uitstraling, usability, toptaken en call-to-action zijn de belangrijkste voorwaarden voor de website.
Naast de website wordt zwaar ingezet op Social Media om enerzijds potentiële bezoekers naar de website te loodsen en anderzijds bezoekers te informeren over het evenement. Vorig jaar zijn Facebook en Twitter accounts gebruikt met daarin de locatienaam en het jaartal. Dit jaar is gekozen voor nieuwe, toekomstvaste accountnamen.
Op dit moment zijn de volgende accounts in gebruik:
Hou je van ijshockey, extreme sports of simpelweg spektakel, dan moet je hierbij zijn. Volg de International Ice Hockey Cup vast via Social Media. De website gaat medio April live.
theohsostudio.com/uncategorized/how-to-order-and-use-prescription-medicines-safely-online/